Știința pe Înțelesul Tău

Am citit această expresie (Tehnologic nu e rea) într-o carte cu titlul “21 de lecții pentru secolul XXI” de Yuval Noah Harari, foarte interesanta carte!.

Din martie 2020 a trebuit să ne adaptăm tehnologiei, sa schimbăm modul în care ne desfășurăm activitatea didactică. Am folosit mai mult ca oricand intrumente digitale, softuri si echipamente pe care mai inainte abia stiam sa le folosim.

Mi-a plăcut o expresie “Dacă nu știi, tehnologiei îi va fi cat se poate de ușor să-și modeleze obiectivele în locul tău și să preia controlul asupra vieții tale.”… și iată că tehnologia ne-a schimbat …..

Pe masura ce tehnologia se dezvolta si scoala trebuie sa dezvolte… cu siguranța uneltele tehnologice nu ne vor părăsi în activitatea didactică și ne vor schimba atat pe noi cât și pe elevi.

Totuși, cred, chimia și stiintele din categoria STEM sunt cel mai bine înțelese prin activitate experimentală. Astfel că a face experimente la clasa în timpul orelor de științe este esențial, nu este doar opțional. Ca profesor, educator sau învățător este recomandat a căuta diferite experimente care se pot face, adaptate varstei si informațiilor din lecție.

Chiar și nepoții mei (de 10 și 5 ani) sunt pasionați de experimente și îmi povestesc dacă au făcut la scoala sau gradinita.

De curand nepoata mi-a povestit cum au făcut ploaie în borcan la grădiniță. Era foarte încântată că și altcineva a făcut experimente nu numai bunica lor!

Orice experiment este bun. 

Tot de curând, la un experiment la clasă (cel cu piperul care “fuge” la atingerea cu o picătură de săpun lichid) un elev mi-a spus: “L-am văzut pe tiktok” (experimentul)… eu m-am bucurat și l-am îndemnat să știe ce s-a petrecut, care este explicația științifică. 

Pentru orice experiment văzut de elevi pe canalele de socializare le recomand să încerce să dea explicații științifice, să nu fie doar pentru amuzament.

Este de datoria mea ca profesor de științe.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *