Știința pe Înțelesul Tău

În documentul Reperele pentru proiectarea, actualizarea și evaluare curriculumului național (OME.3239-2021), sunt câteva aspecte pe care le gândesc și eu și despre care am scris în mesajele mele…. 

Se precizează încă de la începutul acestui document că viziunea curriculumului național este cea de a-l invăta pe elev să fie autonom în învățare, creativ și deschis în învățare pe parcursul întregii vieți. 

Aceste aspecte le promovez deja în rândul elevilor și colegilor mei… cam așa este și viziunea mea referitor la învățare în general. 

În ce privește chimia… viziunea mea este aceea de putea prezenta lecțiile de chimie cu cât mai multe experimente și cât mai aplicată în viața de zi cu zi. Îmi doresc să le pot arăta elevilor importanța acestei discipline pe care cei mai mulți o consideră “grea” ….. că de fapt este foarte frumoasă, logică și utilă.

 În general științele sunt discipline logice și … bineînțeles utile, …ca orice disciplină care se învață în școală!.

În Reperele curriculumului, la un punct ulterior se precizează că sistemul de competențe promovat de acest “curriculum nou” este centrat pe formarea de competențe ca ansamblu structurat de cunoștințe, abilități și atitudini.

Aceste trei competente răspund la câteva întrebări importante: 

  • cunoștințe: ce cunoaște elevul?
  • abilități – cum folosește ceea ce știe?
  • atitudini – cum se raportează la propria persoană, la ceilalți și la lume?

 Documentul menționat mai sus (Reperele….)  prezintă competențele cheie (competențe de bază), pe care un elev ar trebui să și le însușească la finalitatea studiilor sale:

  • competența de literație
  • competența de multilingvism
  • competența în matematică, științe, tehnologie și inginerie
  • competența digitală
  • competența personală, socială și de a învăța să înveți
  • competența civică
  • competența de sensibilizare și exprimare culturală

Iată ce de competențe ar trebui să aibă elevul de clasa a-XII-a când termină liceul!

De fapt…. cred că pentru majoritatea elevilor (din păcate!) aceste competențe nu sunt acoperite… 

Nu vreau să fac aici o analiză a sistemului de învățământ ci doar să iti prezint unele aspecte cuprinse în documentele oficiale care ar trebui sa ne ajute în activitatea noastră, a profesorilor. 

Părerea mea este că totul tine de noi, de profesorii de la clasă… așa cum se spune într-un alt material pe care l-am citit …

Profesorul de la clasă este inițiatorul schimbării….

Hai să fim noi cei care schimbă modul în care se predă chimia!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *